Is it faith ?

"Godmorgon" har jag lust att säga, har just vaknat och klockan är 20.30 .
 Har praoat idag på Bergströmsmåleri i Öjebyn, som sagt det började bra, steg upp 10 i 6 och åt frukost med mamma och pappa som jag nu stiger upp samtidigit som.
Var ändå inte så värst trött, trodde jag aldrig skulle orka med. Men det gick bra iaf.
Cyklade till "jobbet" och for ganska tidigt , kring tjugo i ugnefär, började 7 så, kanske lite väl tidigt eftersom det tar typ 5 min att cykla annars.. Så jag trodde inte att dom öppnat så ville inte typ stå dära och vänta eller nått, så.. "klok" som jag är så tog jag ut lite extra kurvor och omvägar haha.
När jag kom dit fick jag träffa min handledare Roger Åkerlund, Han var trevlig och snäll  gav mig också arbetskläder för veckan. och även hans arbetskamrarer var trevliga, vissa var ju lite blyga och vågade inte säga så mycket , men det fanns även dom som jag började gilla gode mycket som var några av dom trevligaste!
Jag tycker om trevliga personer , det ger omgivningen en annan situation.
Ja , Roger började då visa mig runt och jobbet såg ganska kul ut ändå. Men det som inte var kul att dom verkade ge mig det jobb dom inte vill göra , så ja, jag fick då så klart Måla plankor , fast inte hela bara dom små svarta prickar där kvistarna suttit, först gick det bra också , tyckte det var ganska kul, började jobba upp på en hög som dom hissat upp och la 3 och 3, sen kommer en av personalen upp och säger att jag gjort fel ! jag bara shit.. men han förstod att någon inte hade sagt något så , det var ju lungt , men fick då påbörja ännu en hög ! den var typ 1,30 hög och nästan lika bred! så jag fick sitta , jobba , stå i hela 8h ! det var verkligen inte kul dom sista 2h ! hade en sån otrolig värk både i armar och rygg, asså , det dära jobbet är värsta träningen för armarna , så det är ju bra på ett sätt.
Jag gick inte på rast kl 2 , så jag gick sluta en halvtimme tidigare, alltså halv fyra. Jag var helt slut och tiden var tyngdlös, ville bara hem och sova och äta , cyklade hem och satt mig i soffan och var så otrolig slut och ville nästan bara gråta av trötthet.
Så efter jag ätit så går jag upp och lägger mig och somnar i 4 h. Vaknade av att mamma kom in i rummet sen dess har jag inte kunnat sova , och är fortfarande sjukt trött och måste verkligen plugga för har 2 prov nästa vecka också , men det får bli imorrn , och hoppas jag inte blir lika utsliten och kommer nog få pröva på något annat också.

Tack för att du läser , Pusstjing/tingeling !

thinking all day out.


Kommentarer
Postat av: hanna

tina, vi har 3 prov + prao uppgifterna..

2008-10-16 @ 18:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0